رئوس وظایف ، فعالیت ها و برنامه های واحد آمار
1- دریافت و کنترل آمار ( ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه و سالیانه ) ، جمع بندی و ارسال آن به مدیریت آمار و فنآوری اطلاعات سلامت ،معاونت بهداشتی و سایر معاونت های دانشگاه علوم پزشکی .
2- جمع آوری و دریافت آمار مرگ از کلیۀ بیمارستانهای دولتی و خصوصی ، آرامستانها ، ثبت احوال و مراکز بهداشتی و درمانی و کد گذاری علل مرگ ومیر ، وثبت آن در سامانه نظام ثبت وطبقه بندی علل مرگ ومیر بر اساس فرم های خطی در یافتی .
3- توزیع گواهی فوت به بیمارستانها ، کلینیکها ، پزشکان ، مطبهای خصوصی و مراکز بهداشتی درمانی .
4-ارزیابی گواهی فوت صادره از طرف پزشکان بر اساس فرمهای ارزشیابی ودستورالعمل های مربوطه
5- کد گذاری علل مرگ ومیر براساس ICD10 ، و ثبت علل مرگ ومیر در سامانه ثبت و طبقه بندی علل مرگ و میر با کد ثبت واحد گسترش
6- راهنمائی و همکاری با مراکز خدمات جامع سلامت جهت ثبت صحیح علل مرگ ومیر در سامانه مربوطه (سیب و...)
7- نظارت بر سرشماری مناطق روستایی ( خانه های بهداشت و روستاهای سیاری )و شهری و پایگاه های بهداشتی بر اساس دستورالعمل هادر پایان هر سال و ورود داده ها در نرم افزار اکسل مربوطه ، سامانه های مرتبط به معاونت بهداشتی و تحلیل نتایج سرشماری .
8- جمع آوری و کنترل زیج حیاتی از خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری ، پایگاه های بهداشتی و استخر اج شاخصهای زیج حیاتی و تحلیل آن .
9- ورود اطلاعات در سامانه فرابر مرتبط با فعالت واحدهای بخش خصوصی ودولتی ارائه دهنده خدمات پزشکی ، خدمات کلینیکی و پارا کلینیک ، ورود اطلاعات مورد نیاز فعالیت دارو خانه ها ،طب کار و.... که مورد نیاز معاونت های( بهداشتی – غذا دارو –و درمان)می باشد - ورود اطلاعات موردنیاز پرسنلی و سخت افزار ی ونرم افزاری مرتبط با IT جهت مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات سلامت
10- برگزاری کلاسهای آمو ز شی مصوب .
11- آموزش پزشکان و پرسنل جدید الا ستخد ام .
12- پایش از مراکز بهداشتی درمانی و خانه های تابعه .بر اساس برنامه مصوب واحد گسترش
13- تنظیم شاخصهای بهداشتی6 ماهه و یکساله مرکز بهداشت در قالب پنل مدیریتی .
14- شرکت در کمیته ها و کلاسهای آموزشی .